Teorijos / efektai

Didelių miestų apatiškumas

  • Didesnė tikimybė susilaukti pagalbos, kaip aplink tave yra vos keli žmonės, nei tada, kai esi žmonių susibūrimo vietoje ir tave supa dešimtys ar šimtai žmonių.

  • Jeigu pvz esi viduryje miško su keliais žmonėmis ir pamatytum, kaip vienas iš jų parklumpa ir susilaužo koją, tai su juo instantly susiconnectini, nes abu esate toje pačioje situacijoje ir supranti, kaip jis jaučiasi. Kai kažkas nutinka būnant minioje, dažnas pagalvoja "it's not my problem" ir nesiruošia padėti. Atsakomybės jausmas yra kur kas mažesnis, nes pagalvoji, jog kažkas tuo tikrai pasirūpins. Ir blogiausia, kad taip pagalvoja daugelis ir rezultate didelėje minioje niekas taip ir nepadeda.

  • Geras to pavyzdys - vienas žymiausias Barcelonos žmonių ir be abejonės vienas ryškesnių pasaulio architektų - Gaudi, kuris partrenktas tramvajaus pragulėjo pakalėje ilgą laiką ir žmonės jį tiesiog apeidavo, nes niekas jo neatpažino ir nesiteikė padėti.

Youtube viral

Kad video taptų populiarus Youtube sistemoje, šiuo metu yra du esminiai rodikliai, kuriais remiasi algoritmas:

  • watchtime

  • CTR ( click-through rate)

Tokia sistema, ypač antrasis rodiklis reiškia tai, kad sistemoje geriau sekasi tiems video, kurie naudoja clickbaitinius paveikslėlius ir pavadinimus. Tie kanalai, kurie visiškai į tai nesikoncetruoja, neskaitant jų video kokybės, būna vis mažiau rekomenduojami žmonėms ir jų peržiūrų kiekis ima kristi. Tad net tie kanalai, kurie nėra suinteresuoti tai daryti yra verčiami to imtis, jeigu nori išlikti relevant: https://www.youtube.com/watch?v=fHsa9DqmId8

Ikea efektas

  • Jeigu bent kažkiek prisidėjai prie daikto sukūrimo, kad ir kiek tai mažai būtų - pvz vieno varžto įsūkimas ar pastatymas į tinkamą poziciją - tai sukuria kompetencijos ir pasiekimo jausmą, o pats daiktas tampa, kaip trofėjus ir viso to įrodymas, ir dėlto tas daiktas atrodo vertesnis, nei kiti, tokio pat pobūdžio daiktai.

Last updated